Zamieszczone przez morgam
uszczelka pod głowicą???
Zwiń
X
-
Miałem tą samą przypadłość i głowica też była popękana między kanalikami. Generalnie mechanior spolerował ją wymienił uszczelkę i było git. Przy okazji stwierdził że takie pęknięcia to żaden problem i zdażają się dosyć często. Zależy jak duże są pęknięcia . Jeśli małe to nie przejmować się i jeździć.Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
-
-
Tak do końca to chyba różowo nie jest. Małe pęknięcie po pewnym czasie będzie dużym pęknieciem. W Golfie 1,6 TD po 300 kkm pękła mi głowica tak że nadawała się tylko do wyrzucenia. Słyszałem, że 1,9 TDI mają dużo lepsze głowice ale może nie jest to prawda :roll: .Zamieszczone przez MartinezPrzy okazji stwierdził że takie pęknięcia to żaden problem i zdażają się dosyć często. Zależy jak duże są pęknięcia . Jeśli małe to nie przejmować się i jeździć...Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Dzisiaj moja Octavka wylądowała już u mechanika.Po zdjęciu głowicy ewidentnie wypalona uszczelka.Głowica po oględzinach wygląda dobrze,czyli żadnych pęknięć i uszkodzeń na zewnątrz.Do wymiany pójdzie jeszcze profilaktycznie termostat.Wiem że powinienem ją prześwietlić i zrobić próbę szczelności ale chyba zaryzykuję.Wczoraj zrobiłem jeszcze 1000km(musiałem wrócić do domu) i wydmuchało mi ok 2 l płynu ale dopiero jak ją podkręcałem powyżej 3000 obr.Do tej granicy ubytki byly symboliczne.Jutro będę znał koszty no i bądźmy dobrej myśli że na tym się zakończy.Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r
Komentarz
-
-
Ja nie mówię że jest różowo, tylko że skoro sa małe pęknięcia to bym jeździł dalej i tyle.Zamieszczone przez MasmoTak do końca to chyba różowo nie jest. Małe pęknięcie po pewnym czasie będzie dużym pęknieciem. W Golfie 1,6 TD po 300 kkm pękła mi głowica tak że nadawała się tylko do wyrzucenia. Słyszałem, że 1,9 TDI mają dużo lepsze głowice ale może nie jest to prawda :roll: .Zamieszczone przez MartinezPrzy okazji stwierdził że takie pęknięcia to żaden problem i zdażają się dosyć często. Zależy jak duże są pęknięcia . Jeśli małe to nie przejmować się i jeździć...Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Ja nie ryzykuję bo gołym okiem małych peknięć nie widać. Dopiero na stole podczs sprawdzenia i osiąnięcia temperatury strzelają gejzery.Zamieszczone przez morgamGłowica po oględzinach wygląda dobrze,czyli żadnych pęknięć i uszkodzeń na zewnątrz.Do wymiany pójdzie jeszcze profilaktycznie termostat.Wiem że powinienem ją prześwietlić i zrobić próbę szczelności ale chyba zaryzykuję.Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Odebrałem dzisiaj Oktavkę.Ewidentnie była wydmuchana uszczelka pod głowicą więc nie zdecydowałem się na jej prześwietlenie (głowicy)nie ze względu na koszty ale na brak czasu ponieważ w poniedziałek już muszę lecieć (1000 km)Wymieniona uszczelka pod głowicą ,nowe śruby,nowy termostat,płyn chłodzący + wymiana tulejek przy stabilizatorach (zawieszenie) koszt naprawy 980zł bez vat :shock: .Jutro jeszcze wybieram się na test ok 200 km i mam nadzieję że będzie wszystko ok
Czy głowicę trzeba dociągnąć po 1000 km? Bo mechanik twierdził że nie ma takiej potrzeby. A jeśli tak czy trzeba to traktować jako dodatkową usługę?I dodatkowo płacić.Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r
Komentarz
-
-
Autko odebrane.Głowica bez pęknięć,splanowana. Dodatkowo wymienione rozrząd,popychacze,olej+Filtr,płyn G12 .Koszt 1300 części + 400 robocizna.Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
[quote]niedziela67, to spox ale cóś za tanio czy to aby na pewno oryginały?
A pompa wody?
Stwierdzono bez luzów więc zostałaByła O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Mój mechanik bierze to w razie czego na siebieZamieszczone przez koja86niedziela67, nie ryzykowałbym za 130zł jaki przebieg masz?
Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Panowie otoz ja mielamem problemz plynem z tym ze go nie sprawdzalem z pół roku i kiedyz musialem dolac az 0,5 litra aby bylo lekko ponad min. . Mialo to miejsce okolo 20 stycznia. Od tego czasu kotroluje plyn i olej i .......
Otóz po zrobieniu okolo 300 km, nic wielkiego sie nie dzieje. Sprawdzalem kilka razy olej i jest ok. Co do plynu to mam pewne zastrzezenia. Chodzi o to ze poziom plynu raz mam wiekszy raz mniejszy (oczywiscie na zimnym silniku.) są to dosc duze ruchy okolo 2-3 cm. Dzis po nocy znowu mialem okolo 0,5 cm przed minimum. Pojezdzilem troche i zostawilem samochod na okolo 4 godz. Zszedlem sprawdzic i plym byl w polowie miedzy min a max.
Poza tym po odkreceniu korka i poswieceniu latarką plyn jest dosc mętny i od gory patzrac mam zołtawe zabarwienie . Moze to juz autosugestia ale dla mnie to smierdzi tam olejem.
Poradzcie i odpowiedzcie dlaczego sa az tak duze ruchy tego plynu chlodniczego. czy moge jakos to sprawdzic?? Np. diagnostyka spalin w plynie chlodniczym?
Komentarz
-
-
Płyn ma tam jakąś rozszerzalność i to, że jak zimno jest go mniej a po rozgrzaniu więcej nie musi nic złego oznaczać. Powiedziałbym, że jest to normalne zjawisko. Na zimnym silniku powinno być go miedzy min a max. Co do zapachu to jeśli masz dobrego nosa i czujesz olej (bardziej przypomina to woń spalin) może oznaczac to, że masz przedmuch. Najprościej wbić tester, który większość dobrych zakładów posiada, na obecność CO2. Jesli bedzie dmuchac spalinami płyn w testerze zmetnieje. Możesz też sprawdzić w inny sposób który praktykowalem i jest dość skuteczny. Na rozgrzanym silniku włącz ogrzewanie na jakąś wysoką temp. np 29st. ale nie w trakcie jazdy tylko na postoju, tak żeby silnik pracował na wolnych obrotach. Jesli po chwili bedzie leciec chłodne powietrze zamiast gorącego, a po przygazowaniu znów ciepłe na 99% masz walniętą usczelke bo przedostające sie gazy do układu chłodzenia powoduja jego zapowietrzanie, stąd dmucha chłodem :wink:Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Ale mam to tak rozumieć, że po nocy sprawdziles poziom płynu a później nie odpalajac nawet po 4 godz był już inny stan?Zamieszczone przez BOODZISZTak ale ja sprawdzilem plyn po nocy raz a pozniej po 4 godzinnym postoju i bylo ok. 3 cm wiecej.Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
BOODZISZ,
jesli takie cos sie dzieje to faktycznie masz "maly" problem
powiem Tobie tak ze ja mialem wiekszy :/ po 1 wymianie uszczelki bylo ok przez jakies 200 km a potem znowu to samo. Efekt to holowanie 200 km do domu :/ po zdjeciu glowicy okazalo sie ze blok jest pekniety na 4 cylindrze. Niestety koszty wielkie. Nowy silnik 1500 zeta, przeszczep 500 zeta i wymiana uszczelki poprzednim razem 600 zeta. Oby u Ciebie byla tylko uszczelka
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Po nocy bylo ok. poł cm ponizej minimum.Zamieszczone przez oziemiAle mam to tak rozumieć, że po nocy sprawdziles poziom płynu a później nie odpalajac nawet po 4 godz był już inny stan?Zamieszczone przez BOODZISZTak ale ja sprawdzilem plyn po nocy raz a pozniej po 4 godzinnym postoju i bylo ok. 3 cm wiecej.
Pozniej pojezdzilem 20min. i postawilem samochod na 4godz.
Schodze i patzr a tam poziom 3 cm, wyzszy.
O kurcze nie strasz mnie. A jakies inne objawy miales?? Spadek mocy, emulsja zamiast oleju itp. czy tylko plyn znikał. ???Zamieszczone przez tom2212BOODZISZ,
jesli takie cos sie dzieje to faktycznie masz "maly" problem
powiem Tobie tak ze ja mialem wiekszy :/ po 1 wymianie uszczelki bylo ok przez jakies 200 km a potem znowu to samo. Efekt to holowanie 200 km do domu :/ po zdjeciu glowicy okazalo sie ze blok jest pekniety na 4 cylindrze. Niestety koszty wielkie. Nowy silnik 1500 zeta, przeszczep 500 zeta i wymiana uszczelki poprzednim razem 600 zeta. Oby u Ciebie byla tylko uszczelka
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Tym bym sie nie przejmował raczej normalne.Zamieszczone przez BOODZISZPo nocy bylo ok. poł cm ponizej minimum.
Pozniej pojezdzilem 20min. i postawilem samochod na 4godz.
Schodze i patzr a tam poziom 3 cm, wyzszy.
Objawy mogą być różne nie ma reguły. Zależy gdzie bedzie przedmuch. Zazwyczaj jest ubytek płynu (dosyć znaczący; po przegonieniu nawet 0.5l na 400-500km) bez żadnych spadków mocy. Auto jeździ normalnie. Płyn w zbiorniczku robi sie metny i czuć zapach spalin. Może też byc w druga strone, ze olej idzie do płynu i wtedy na powierzchni widac tłuste plamy no i oczywiscie ubywa oleju.tom2212 napisał/a:
BOODZISZ,
jesli takie cos sie dzieje to faktycznie masz "maly" problem powiem Tobie tak ze ja mialem wiekszy :/ po 1 wymianie uszczelki bylo ok przez jakies 200 km a potem znowu to samo. Efekt to holowanie 200 km do domu :/ po zdjeciu glowicy okazalo sie ze blok jest pekniety na 4 cylindrze. Niestety koszty wielkie. Nowy silnik 1500 zeta, przeszczep 500 zeta i wymiana uszczelki poprzednim razem 600 zeta. Oby u Ciebie byla tylko uszczelka pozdrawiam
O kurcze nie strasz mnie. A jakies inne objawy miales?? Spadek mocy, emulsja zamiast oleju itp. czy tylko plyn znikał. ???
_________________Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-

Komentarz